Powrót na górę strony

Jak korzystać z platformy

Regulamin platformy

Platforma E-HINDI służy do nauki języka hindi od podstaw. Zaczynamy od poznania pisma dewanagari. W lekcji 1-2 uczymy się samogłosek i spółgłosek. Nagrania video pomagają w nauce pisania, a ćwiczenia słuchowe sprawdzają, co zapamiętaliśmy. Uczymy się słówek i zwrotów przydatnych w realnych sytuacjach. Przez całą tę podróż towarzyszą nam bohaterowie, których poznajemy w dialogach. Wraz z Chrisem, Moniką, Muskan i Khanem odkryjemy indyjskie tradycje i życie. Nieodłącznym towarzyszem naszej podróży jest „Jogin”, postać, która będzie podsumowywać postępy naszej pracy i zbierane punkty.

Uśmiechnięte twarze bohaterów kursu na kolorowych tłach

Użytkownik zaczyna więc swoją przygodę od poznania pisma dewanagari. To ważny element nauki, więc warto poświecić lekcji pierwszej i drugiej odpowiedni czas, aby przyswoić ten materiał. Każda kolejna lekcja będzie opierać się na znajomości zapisów podstawowych znaków.

Każda z 28 lekcji składa się z części dydaktycznej, w której zapoznajemy się z treścią, oraz części praktycznej sprawdzającej naszą wiedzę, gdzie dostajemy punkty. Aby przejść do kolejnej lekcji wymagane jest ukończenie danej lekcji na poziomie minimum 60% łącznej ilości punktów. W razie niepowodzenia jesteśmy zachęceni do powtórek. Za każdy element pojedynczego zadania wykonanego poprawnie dostajemy 1 punkt. Po wykonaniu zadania i kliknięciu przycisku „Sprawdź” możemy zobaczyć, jak sobie z nim poradziliśmy. Punkty ostatecznie sumują się dopiero po ukończeniu całej lekcji i kliknięciu w przycisk „Podsumuj i zakończ”. Wcześniej możemy wracać do wykonanych już zadań, aby wykonać je ponownie, ale, uwaga, nasze punkty zostaną zresetowane. Możemy też sięgać do części merytorycznej, wybierając element z listy rozwijanej w górnej części ekranu lub korzystając z przycisku „Cofnij”.

Widok podsumowania osiągnięć użytkownika

W każdym momencie naszej nauki, mamy możliwość powrotu do poprzednich lekcji i przejścia przez nie po raz kolejny. Po ukończeniu lekcji i kliknięciu w przycisk „Podsumuj i zakończ” nasz wynik jest nadpisywany o dodatkowe punkty, które zdobyliśmy, lub zostaje bez zmian, gdy poszło nam gorzej. Celem nauki jest wykonanie wszystkich zadań poprawnie i uczenie się na własnych błędach. Praktyka czyni mistrza.

W czasie nauki napotkamy kilka rodzajów zadań: ćwiczenia fonetyczne i językowe oraz pracę z tekstem, jak również wspomnianą wcześniej część dydaktyczną, słownik i ciekawostki.

Rodzaje materiałów:

  • opis gramatyki;
  • praca z tekstem: dialog, SMS, e-mail, notatka, blog;
  • słownictwo do pracy z tekstem;
  • treść do odsłuchania i obejrzenia (tj. nauka pisania dewanagari);
  • ciekawostki;
  • zadania: wybieranie z listy (słowa, zadania, brakujące końcówki), dopasowywanie tekstu do obrazków, zakreślanie ze słuchu, zakreślanie prawidłowej odpowiedzi, zadanie typu „prawda czy fałsz”, układanie zdania, układanie dialogu.

Materiały dydaktyczne

Praca z tekstem

Słownictwo

Muft ka gjan… czyli wiadomostka

Zadania

Ćwiczenia językowe

Ćwiczenia z fonetyki

Ważnym elementem nauki na naszej platformie jest praca z tekstem zawierająca tekst zapisany pismem dewanagari, transliterację, tłumaczenie w jezyku polskim i nagranie audio. Mamy możliwość odsłuchania nagrań audio w trybie wolniejszym lub szybszym.

Widok kontrolera nagrań audio

Materiały dydaktyczne, oznaczenia:

W tekście gramatycznym znajdziemy kilka oznaczeń:

trudne i ważne do nauczenia

pamiętaj

ciekawostka

Słownik z dodatkową listą słówek - od lekcji numer 3 dla każdej pozycji pojawi się dodatkowy słowniczek. Warto się z nimi zapoznać po nauczenia się podstawowej bazy słówek z danej lekcji. Możemy z niego skorzystać, klikając w ikonkę słownika przy wyborze lekcji lub w podsumowaniu lekcji po jej ukończeniu.

Ikonka otwartej książkiIkonka kolorowych książek ustawionych w rzędzie

Poza głównymi elementami platformy mamy również słownik zbiorczy ze wszystkimi słówkami oraz zebraną w jednym miejscu potrzebną gramatykę (zwroty i cała potrzebna gramatyka). Użytkownik ma swobodny dostęp do tych elementów w każdym momencie.

Elementy grywalizacji:

Punktacja - po ukończeniu każdej lekcji nasze punkty są sumowane. Za każdą poprawną odpowiedź użytkownik otrzymuje jeden punkt. Nie ma punktów ujemnych ani ułamkowych. Punkty otrzymuje się za wykonanie ćwiczeń, nie dotyczy to pozostałych elementów takich jak słownik, wymagających od nas pracy własnej.

Widok zdobytych punktów przez użytkownika

Nasze postępy są zapisywane w rankingu graczy, możemy śledzić swoje wyniki, porównując się z innymi uczestnikami.

Celem użytkownika jest zebranie maksymalnej ilości punktów i dołączenie do grona najlepszych, tzw. „Galerii chwały”.

Elementem urozmaicającym naukę jest postać Jogina podsumowująca nasze postępy po każdej lekcji.

Poza śledzeniem własnych postępów w postaci punktacji jesteśmy nagradzani poprzez system odznak po wykonaniu określonych zadań:

  • za zgromadzenie odpowiedniej ilości punktów
  • za inne zadania.
Płaczący joginJogin drapiący się po głowieMedytujący joginCieszący się joginZachwycony jogin